مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 09:052021-12-29اقتصادي

رانت پنهان| اصلاح ارز ترجیحی تورم سبد خانوار را کاهش می دهد


معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تداوم وضع موجود در موضوع اختصاص ارز ترجیحی منطقی و علمی نیست، گفت: اگر اصلاح ارز ترجیحی را انجام ندهیم با تورم های بیشتری مواجه می شویم و تداوم وضع موجود افزایش تورمی برای کل سبد خانوار خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدهادی سبحانیان امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت اصلاح نرخ ارز ترجیحی اظهار داشت: در بودجه 1400 دولت طبق قانون مکلف بود فقط 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص دهد که این رقم اختصاص یافت و پس از آن هم با برخی مجوزها کماکان این ارز اختصاص می یابد اما به هر حال باید ساماندهی و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی از زمان تخصیص ارز 4200 تومانی نسبت به دیگر کالاها افزایش بیشتری داشته است، گفت: متأسفانه در این مدت هم ارز ترجیحی به واردکنندگان واقعی اختصاص نیافته است و رانت و فساد گسترده در این ارز رخ داده است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی عدم اصابت به هدف در موضوع ارز ترجیحی را یکی دیگر از دلایل ضرورت اصلاح این ارز عنوان کرد و گفت: در واقع با اختصاص این ارز، عملا از ثروتمندان حمایت شده است.

وی به مقایسه مصرف برخی کالاهای اساسی بین دهک یک و دهک 10 پرداخت و گفت: در کالای برنج خارجی، دهک 10 نسبت به دهک یک حدود دو بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت پنهان| اصلاح ارز ترجیحی تورم سبد خانوار را کاهش می دهد

رانت پنهان| اصلاح ارز ترجیحی تورم سبد خانوار را کاهش می دهد